header image

Januari
  • opstarten kunstproject t.b.v. De Touwstraat.
Februari
  • 18 februari: vergadering Stichting Joods Monument Meppel.
Maart
  • voorbereiding Joods Culturele Week van 22 t/m 28 oktober.
Mei
  • 4 mei: Stille Tocht vertrek v.a. het Rosarium in het Wilhelminapark met kranslegging bij het Joods Monument in het Slotplantsoen naar de Algemene Begraafplaats a/d Zomerdijk, waar men 2 minuten stilte in acht neemt.
    4 Mei Herdenkingsconcert in de Grote-of Mariakerk. M.m.v. het Meppeler Mannenkoor, Jeugdkoor Viva La Musica e.a. Aanvang 21.00 uur toegang is gratis.
  • 11 juni: vergadering Stichting Joods Monument Meppel.
Juli &Augustus
  • voortzetten kunstproject t.b.v. De Touwstraat.
  • 2 september: vergadering Stichting Joods Monument Meppel.
  • 3 september: opening expositie Kunstproject Touwstraat t/m 25 oktober dagelijks van 9.00 t/m 22.00 uur in De Plataan.
  • 28 september t/m 5 oktober: Stichting Joods Monument Meppel nam het initiatief tot een 8 daagse culturele herdenkingsreis naar Polen waaronder een bezoek aan Bergen-Belsen en Auschwitz dit i.s.m. Joodse Werkkampen en georganiseerd door BoomReizen.
  • 3 oktober: korte herdenking aanvang 8.30 uur in het Slotplantsoen.

Joods Culturele Week:

• 22 oktober: expositie Kunstproject Touwstraat
  • 23 oktober: diapresentatie Stichting Oud Meppel.
  • 24 oktober: opening Project Touwstraat om 16.30 uur samenkomst v.a. 15.45 uur in De Plataan aan de Vledderstraat 3 Meppel.
  • 25 oktober: expositie Kunstproject Touwstraat
  • 26 oktober: interactieve stadswandeling van 8 tot 80 o.l.v. Jan Vos stadsgids en Elsbeth v.d. Horst. Veiling van de kunstwerken in de Plataan v.a. 16.00 uur t.b.v. het Kunstproject Touwstraat.
  • 27 oktober: rondleiding Joodse begraafplaats Steenwijkerstraatweg. Aanvang 13.30 uur.
  • 28 oktober: J.H.Boom-Oktoberlezing in De Plataan aan de Vledderstraat 3 in Meppel. Lezing door Rabbijn Awram Soetendorp uit Den Haag. Aanvang 19.30 uur.
  • 4 november: vergadering Stichting Joods Monument Meppel.