header image

Januari
  • 2 januari: opstarten nieuw project De Zoektocht
Februari
  • 3 februari: vergadering Stichting Joods Monument Meppel.
Mei
  • 4 mei:  4 Mei Herdenkingsconcert in de Grote- of Mariakerk Meppel. Requiem van Fauré met Projectkoor Meppel o.l.v. Mannes Hofsink. Ria Westerhuis en Theo de Jong lezen een gedicht voor uit eigen werk. Toegang is gratis en er staat een kopje koffie klaar. Aanvang 21.00 uur na de Stille Tocht. Met een kranslegging bij het Joods monument en op de Algemene begraafplaats waar men twee minuten stilte in acht neemt. Mede-sponsoren van het concert zijn de Gemeente Meppel, Stichting Het Burgerweeshuis en Stichting Waarborgfonds.
  • 2 juni: vergadering Stichting Joods Monument Meppel.
  • 21 juni: Stichting Joods Monument Meppel e.a. staan met stand in het Slotplantsoen. Aanvang 13.30 t/m 16.30 uur.
  • 1 september: vergadering Stichting Joods Monument Meppel.
Oktober
  • 3 oktober: korte herdenking in het Slotplantsoen t.n.a. onze wegvoerde Meppeler Joodse stadsgenoten. Aanvang 8.30 uur.
  • 6 oktober: De J.H. Boom – Oktoberlezing wordt verzorgd door Ad van Liempt auteur van oorlogsboeken, tv-programmamaker van o.a. Andere Tijden en gastcurator bij de huidige tt "Tweede Wereldoorlog in 100 voorwerpen", in de Kunsthal in Rotterdam.
  • 3 november: vergadering Stichting Joods Monument Meppel.